WIADOMOŚCI

Honda wzoruje silnik na układzie Mercedesa
Honda wzoruje silnik na układzie Mercedesa
Nowa architektura silnika Hondy będzie częściowo wzorowana na jednostce napędowej Mercedesa, która już od samego początku hybrydowej ery silników V6 miała rozdzieloną funkcję kompresora oraz turbiny.
baner_rbr_v3.jpg
Japoński producent będący partnerem zespołu McLarena, nie zdradził oficjalnie swoich planów, jednak w ostatnim wywiadzie dyrektor techniczny zespołu z Woking, Tim Goss, potwierdził że Honda planuje zmianę konstrukcji swojej jednostki napędowej V6 turbo.

„Nowa jednostka napędowa czerpie doświadczenie z ostatnich dwóch lat, ale została specjalnie zaprojektowana pod kątem nowego sezonu” mówił.

Mimo iż szczegóły nowego projektu Hondy nie zostały oficjalnie przedstawione, źródła blisko związane z producentem przyznają, że szef projektu F1, Yusuke Hasegawa, dał zielone światło swoim inżynierom na odejście od słynnej filozofii „zero size”, która zakładała budowę układu o jak najmniejszych rozmiarach.

Innowacyjność projektu polegała na umiejscowieniu kompresora oraz turbiny wewnątrz bloków układu V i dać McLarenowi większą możliwość na wprowadzenie poprawek aerodynamicznych.

Po dwóch latach zdecydowano jednak, że korzyści płynące z takiego rozwiązania nie przewyższają wad, które głównie uniemożliwiały swobodną zmianę konstrukcji turbiny i kompresora, do tego stopnia, że w pewnym momencie spekulowano iż Honda stworzyła zbyt małą turbinę do swojego silnika i nie może jej bardziej powiększyć.

Oprócz powyższej zmiany, Honda zamierza poprowadzić wodny intercooler między podwoziem i silnikiem, co ma znacząco obniżyć środek ciężkości konstrukcji.

Zespół Hondy skupia się również na poprawie samego silnika spalinowego, dzięki któremu, jak twierdzi, osiągnął sporą poprawę całego układu hybrydowego w sezonie 2016. Spekuluje się, że w projektowanym silniku Honda zastosuje nowy system wtryskiwaczy w technologii multi-jet, który lepiej rozprowadza mieszankę paliwa wewnątrz komory spalania i tym samym poprawia efektywność całej konstrukcji.

Poprawki jednostki V6 zakrojone na tak dużą skalę są możliwe gdyż Międzynarodowa Federacja Samochodowa po trzech latach dominacji Mercedesa zdecydowała się usunąć z przepisów zapisy wprowadzające tokenowy system, ograniczający rozwój układów napędowych. Od sezonu 2017 silniki F1 mogą być rozwijane bez żadnych ograniczeń.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

15 KOMENTARZY
avatar
vanD

09.01.2017 11:51

0

Niech tylko dorównuje jednostką Ferrari i Renault i mamy McLarena w TOP 4 :)


avatar
Eucliwood

09.01.2017 12:34

0

Zdejmijcie tego Rosberga. Nius sprzed stu lat.


avatar
orto

09.01.2017 13:56

0

No to pachnie mi powtórką z rozrywki w pierwszym roku startów :-) Zanim to opanują, minie sezon :-) Oby nie ale...:-)


avatar
Sasilton

09.01.2017 15:05

0

Dwa zmarnowane lata, tylko po to by skopiować rozwiązanie konkurencji. GG


avatar
Vendeur

09.01.2017 15:36

0

@2. Eucliwood - popieram. Wyróżnianie tego jednego newsa przez tyle czasu, to przesada.


avatar
Iceman007

09.01.2017 16:11

0

Jak nic się nie dzieje to co ma tam być? Że Kijowski kradł pieniądze dochodowe z marszów KOD'u? Nic się teraz ciekawego nie dzieję w świecie F1, to nie ma co dać, chociaż niedługo Bottasa potwierdzą.


avatar
tomre

09.01.2017 16:31

0

Rosberg wisi bo od jego rezygnacji nie było na razie nic ważniejszego w F1 wiec nie rozumiem czemu mieli by to zdejmować ? znasz jakieś ważniejsze wydarzenie ?


avatar
michal39533

09.01.2017 16:48

0

na główny dać daty prezentacji bolidów :D


avatar
Kimi03

09.01.2017 19:32

0

@ Iceman007 Skoro nic się prawie nie dzieje w F1, to niech dadzą newsa o Ryśku i jego haremie. NowoczesnaPO robi teraz więcej zamieszania niż się dzieje w F1 od miesiąca. A co do tematu..to Honda potrzebuje co najmierniej roku testów by być konkurencyjna z tym nowym silnikiem.


avatar
tommek7

10.01.2017 08:51

0

Ja się pytam czemu na głównym nie było życzeń z okazji urodzin Mistrza Hamiltona. Dlaczego!?


avatar
Iceman007

10.01.2017 09:01

0

@10 Bo tak. No one cares.


avatar
stasek44

10.01.2017 11:11

0

@10 *byłego mistrza :)


avatar
elin

10.01.2017 14:46

0

@ 12. stasek44 Nie ma byłych mistrzów ;-). Hamilton na zawsze jest mistrzem z 2008, 2014 i 2015. Tak samo jak Senna jest mistrzem z 1988, 1990 i 1991 czy Alonso z 2005 i 2006. Raz zdobytego tytułu nikt nie odbierze kierowcy - mistrz pozostanie mistrzem.


avatar
St Devote

10.01.2017 23:04

0

Wprowadzając większą dokładność czasową, to Massa był Mistrzem kilku minut 2008 roku :>


avatar
elin

10.01.2017 23:11

0

@ 14. St Devote A przypadkiem nie sekund ? ;-)). A bardziej serio, to NIE. Felipe nie mógł być mistrzem ani przez setną sekundy, dopóki wszystkie bolidy ( głównie Hamilton ) nie przekroczyły linii mety .... Rodzina Massy za wcześnie rozpoczęła świętowanie ...


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu